Portafolios
Que es un portafolio?
El portafoli és una forma d'avaluació que permet monitoritzar el procés d'aprenentatge pel professor i pel mateix estudiant, permet anar introduint canvis durant aquest procés.
És una forma de recopilar la informació que demostra les habilitats i èxits dels estudiants, com pensa, com qüestiona, analitza, sintetitza, produeix o crea, i com interactua (intel·lectual, emocional i socialment) amb altres, és a dir, permet identificar els aprenentatges de conceptes, procediments i actituds dels estudiants. Es pot utilitzar en forma d'avaluació, coavaluació i d'autoavaluació.
Com s'aplica:
L'estudiant pot participar en la selecció dels continguts, dels criteris de selecció, dels continguts per jutjar els seus mèrits i de l'evidència de l'autoreflexió.
Els portafolis permeten l'alumne participar en l'avaluació del seu propi treball. A el professor li permeten elaborar un registre sobre el progrés de l'estudiant i li dóna bases pari avaluar la qualitat del seu treball o del seu acompliment en general. Existeixen diferents tipus de Portafolis d'acord a el suport material que utilitzen (electrònics o físics, aquests són carpetes d'argolles) i conforme al seu contingut:
Els portafolis d'habilitats
Els estudiants necessiten ser guiats perquè puguin progressar en el desenvolupament de les seves eines personals. Quan l'alumne inicia el seu portafoli a l'inici de la llicenciatura, a l'acabar els estudis, podrà observar en forma completa com va contribuir la seva educació en la seva formació i reconèixer les destreses que ha desenvolupat.
El Portafolis es divideix en àrees de capacitats. Els estudiants s'insereixen en les diferents seccions dels documents que demostrin el desenvolupament de capacitats i destreses específiques.
Portafolis per desenvolupar els currículum personals o històries de vida.
En general quan acaben els seus estudis, els alumnes no adverteixen les habilitats que van desenvolupar. Obtenen un document amb la seva història acadèmica que mostra els cursos presos i les qualificacions rebudes. Coneixen les activitats extracurriculars en què han participat, però no poden traduir aquesta informació a les necessitats amb què es trobaran en la seva vida professional.
Els portafolis ajuden els alumnes a identificar les capacitats que han desenvolupat i els aprenentatges que han construït i com poden utilitzar-; a reconèixer els que són significatius i en un futur els capacita per mostrar-les en forma ordenada a l'sol·licitar ocupació en el món laboral.
Un portafoli complet pot incloure nombroses constàncies escolars: bitàcola personal, reconeixements, exemples de la feina escolar; currículum personal, que inclogui els cursos presos i els seus resultats en comès o acompliments, que es comparen amb les qualificacions rebudes en el transcurs de el curs; evidència de la seva capacitat acadèmica, per exemple incloent una carta de recomanació d'un professor, etc. El portafoli podrà organitzar-se de la mateixa manera en què presentarà els documents a l'enfrontar-se a el mercat de treball.
Comentarios
Publicar un comentario